De siste dagene har det regnet og snødd om hverandre og det har ikke vært så veldig deilig vær ute på kaia. Jeg har ikke gjort så veldig mye forskjellig, men jeg forteller litt om fra vi fylte olje på motorene.
Planlegging:
Vi var nødt til og finne ut hvordan olje vi skulle fylle opp på motorene. Så gikk vi om bord og planla hvor vi skulle sette 1000Lfor å komme så nærme luka til motorrommet som mulig. Vi planla også hvilken rekkefølge vi skulle fylle motorene opp i.
Utførelse:
Vi dro frem pumpen og fant frem 1000 literne og fikk dette kjørt med trøkk fort til båten og heist om bord der vi hadde planlagt at de skulle stå. Så kveilet vi ut slangene og strakk dem ned i motoromluka og ned til motorene. Deretter rigget vi opp pumpa og koblet til lufta og oljeslangene og begynte og pumpe 800 liter oler inn på hver av motorene. Da det var fult tømte vi slangene for olje og kveilet de opp, pakket pumpa og heist alt i land ryddet det på plass.
Resultat:
Resultatet ble bra, dvs. ikke noe gris, ikke noen lekkasjer, ikke noe vann eller snø i olja og fulle motorer.
Dagens HMS: hold alltid motorolje og alle andre oljer rene for støv, vann, snø, skruer, bolter og andre ting du kunne funnet på og pute i olja. Da slipper du at ting skjærer seg.
Hei Oscar.
SvarSlettFin struktur du har på innlegget nå !!
Så noen spørsmål:
Hva slags olje brukte dere og hva slags rekkefølge valgte dere? Hvorfor akkurat denne olja og hvorfor den rekkefølgen?
Hvordan visste du at motoren var "full" og at du måte stoppe fyllingen?
Bra at du sier hvorfor resultatet ble bra!!
mvh Peter