fredag 23. september 2011

Uke 38

Jeg har ikke gjort så mye som er vert og skrive mye om disse dagene.
På torsdag snudde jeg en hydraulisk ventil på en vinsj og hjalp en mann service mann fra Rolce Royce med å fylle litt hydraulikk olje på en tank.
På fredag starta jeg med og dra noen svære kabler opp fra maskinrommet som har blitt brukt i forbindelse med oppstart. Når kablene var oppe brukte jeg resten av dagen på å hjelpe en annen service mann fra Rolce Royce med å lufte hydraulikk stemplene til vrossen(thurster som kan senkes ned under båten).

1 kommentar:

  1. Hei Oscar :) Flott at du er igang med bloggingen igjen! Når du sier det ikke er så mye å blogge om så er jeg litt uenig da.. Hva var det med den hydrauliske ventilen? Hvorfor snu? Hva slags ventil var det? Hva skulle den brukes til? Hvordan ble den snudd? Hvordan var den festet osv osv ?

    Hva var viktig ved fylling av olje? Hva slags olje var det og hvorfor tror du?

    Lufting av hydraulikkstempler... Hva ? Hvordan ? Hvorfor? Nyskjerrig jeg nå:)

    Masse faglig for deg her slik jeg ser det :)
    mvh Peter

    SvarSlett